Drodzy Rodzice, kochane Dzieci!
Nadszedł kolejny tydzień, a my nadal musimy jakoś sobie radzić z tą trudną sytuacją. Bardzo się cieszę, że korzystacie z moich propozycji. Staram się tak redagować treści prooponowanych zabaw i zajęć by były dla Państwa czytelne i możliwe do wykorzystania. Tak jak w ubiegłym tygodniu daje opisy co robimy każdego dnia, dołączam załączniki na stronie przedszkolnej i FB. Jeśli ktoś nie ma możliwości drukowania kart pracy dla dzieci, proszę korzystać z materiałów dostępnych w waszych domach lub według Waszych propozycji.
Temat zaplanowany na ten tydzień dotyczy zwierząt gospodarstwa domowego.
Dziś na początek proponuję zabawę ruchową „Koniki”. Ważne w tej zabawie jest to, aby dzieci próbowały poruszać się krokiem dostawnym (cwałujemy). https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA
Proponuję dzisiejszy temat rozpocząć od pytania „Czy znają i mogą wymienić zwierzęta mieszkające na wsi?”
Zachęcam zaprezentować dzieciom film: https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8
Po obejrzeniu filmiku proponuje zagadki:
1. Jestem różowa, tłusta i kwiczę. kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę. (świnia)
2. Ptak jest ze mnie kolorowy i gulgotać wciąż gotowy. (indyk)
3. Ma skrzydełka dwa, mówi: kwa, kwa, kwa. (kaczuszka)
4. Spotkasz go w stajni albo zagrodzie, a jego ogon zawsze jest w modzie. (koń)
5. Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka nawet wiaderko pysznego mleka. (krowa)
6. Za każde jajko, małe i duże, podziękuj, proszę, gdaczącej… (kurze)
7. Jestem biała, jak wąż syczę, tyle razy, że nie zliczę i lubię chodzić gęsiego, czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś)
8. Mam na sobie same loczki, futro białe jak obłoczki, a gdy czegoś mi się chce mówię tylko: me, me, me. (owca)
Można zaproponować dziecku wybranie jednego zwierzątka do kolorowania:
https://chomikuj.pl/goskagal/KOLOROWANKI+PRZEDSZKOLNE/Zwierz*c4*99ta+wiejskie
Jeżeli brakuje drukarki a są chęci do rysowania proponuję zabawę: Jakie to zwierzę?- dorysowywanie kredkami brakujących części zwierząt. Każde dziecko otrzymuje kartkę z zarysowanym zwierzęciem (można przekalkować), dorysowuje brakującą część, np. ucho, ogon, oko itp.
Po południu zachęcam do aktywności muzycznej i nauki piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
Można wykonać ćwiczenia ortofoniczne: naśladujemy zwierzta.
i zabawa ruchowa z pokazywaniem: https://www.youtube.com/watch?v=M4iConu7-0s
Pozdrawiam Was gorąco
You must be logged in to post a comment.