Witajcie! dzisiaj podsumujemy nasz tydzień. Na początek proponuję zabawę: „Koniki” zabawa z poprzednich dni.
Teraz porozmawiajcie proszę z dziećmi na temat tego, gdzie mieszkają wiejskie zwierzątka? Spytajcie: Czy krowa może zamieszkać w domu? Dlaczego nie? Pytania trudniejsze: Czy zwierzęta mogą się same sobą zajmować? Po co im rolnik? Któr zwierzątka pracują ciężko na roli?
Zapraszam Was na film o piesku, który szukał swojego domu :
„Zwierzęta i ich domy” – film https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
Zachęcam do porozmawiania z dzieckiem podczas oglądania obrazków: „Mamy i ich dzieci” . Zapoznanie z nazwami potomstwa zwierząt, zadanie trudniejsze wdrażanie do konstruowania prostych zdań, poznanie korzyści płynących z hodowli zwierząt.
„Piórka” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami oddechowymi z wykorzystaniem kolorowych piórek lub waty. Prosimy dzieci, aby położyły na dłoni piórko, watę i nosem wciąga powietrze a buzią wydmuchuje. Piórko powinno polecieć:)
„Chodzi lisek koło drogi” zabawa wszystkim dobrze znana.
„Dobieramy zwierzęta w pary: – gra „memory” (osobniki dorosłe i ich potomstwo). Samodzielne wykonanie memo. Można wykorzystać zwierzątka z zabawy mama i ich dziecko. Propozycja druga memo z kolorami.
Masażyk:
1. „Kurka” – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak(masażyk).
Po podwórku biega kurka, – przebieranie dwoma palcami wzdłuż kręgosłupa dziecka,
otrzepuje z rosy piórka, – muskanie ramion dziecka,
na robaczka dziś ma smaczek. – lekkie pełzanie opuszkiem palca po karczku,
… Czy tu schował się robaczek? – łaskotki – świdrujemy palcem.
Dla chętnych: Karta pracy s. 8,9 https://podrecznikarnia.pl/images/3-latki/pliki/3-latek_cz3_wiosna_06_www.pdf
„Kaczuszki” – zabawa taneczna do muzyki.
Dziękuję za Wasze zdjęcia:
Pozdrawiam Was serdecznie!!
You must be logged in to post a comment.