Zapraszamy wszystkie dzieci do wspólnej zabawy.
- Inscenizacja wiersza”
Koło małe / dzieci ręką rysują w powietrzu koło/
Koło duże /dwoma rękoma rysują duże koło?
- Głowa prosto / pozycja wyprostowana/
Ręce w górze / wyciągnięte ręce pionowo/
- Schyl się w prawo /skłon w jedną stronę/
- Schyl się w lewo /skłon w druga stronę/
Tak jak w lesie szumi drzewo /wymachy rąk w różne kierunki/
- Patrz na pola patrz na łąki /z rąk tworzą lornetkę i skręty głowy/
- Skaczą żabki i zajączki /przykucają i skaczą w różne kierunki/
Skryj się żabko skryj się w wodzie /klęk i skłon niski do dywanu/
- Bo po łące bocian chodzi /spacerują z nogami wysoko uniesionymi.
2.Słuchanie wiersz I. Salach „Łąka”
Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt , roślin
kolorowych
Tu motylek , a tam pszczółka,
tutaj kwiatek –
o różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie
mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża
krówka.
Nad tą łąką kolorową
Zapraszają wszystkie
dzieci
bal wydały dziś motyle
Więc zatańczmy z nimi
chwilę.
3.Rozmowa na temat wysłuchanego wiersz mająca na celu uaktywnienia myślenia dzieci, pytania kierowane do dzieci:
– O kim jest wierszyk?
–Wymień ich nazwy.
– Gdzie mieszkają zwierzątka?
3.Zabawa ruchowo-artykulacyjna
Rodzic zachęca dzieci do zabawy. Objaśnia że ich zadaniem będzie naśladowanie sposobu poruszania się i głosu zwierząt, które wymieni rodzic. Są to zwierzęta żyjące na łące.
-motyl, bocian, żaba, cykada, pszczoła.
- Zabawa z kostką.
Dziecko rzuca dużą kostką do gry, liczy ilość wyrzuconych oczek. Podskakuje tyle razy ile oczek jest na kostce. Zabawę powtarzamy.
5.Liczymy kwiaty – ćwiczenia matematyczne. Przygotowujemy kwiatki z trzema, czterema i pięcioma płatkami.
1. Liczenie w zakresie pięciu. Rodzic rozkłada na podłodze sylwety kwiatów: z trzema, z czterema i z pięcioma płatkami. Dziecko spaceruje między kwiatami i je zbiera. Gdy rodzic klaśnie:
• pięć razy – zbiera po jednym kwiatku z pięcioma płatkami,
• cztery razy – zbiera po jednym kwiatku z czterema płatkami,
• trzy razy – zbiera po jednym kwiatku z trzema płatkami.
Gdy dziecko ma już po pięć kwiatków, np. dwa z pięcioma płatkami, dwa z czterema płatkami i jeden z trzema płatkami, to siada z nimi na dywanie i układa sylwety kwiatów przed sobą.
2. Dodawanie i odejmowanie w zakresie pięciu.
Rodzic prosi dziecko, żeby policzyło kwiaty i pokazało ich liczbę na palcach.
−Ile masz kwiatów z trzema płatkami? (1).
−Ile masz kwiatów z czterema płatkami? (2).
−Ile masz kwiatów z pięcioma płatkami? (2).
−Ile to jest razem: jeden, dwa i dwa?
Pokaż na palcach.
Rodzic przygotował trzy tace. Dziecko oddaje kolejno kwiaty z podaną przez rodzica liczbą płatków – odkładając je na tacę, z którą podchodzi rodzic. Po oddaniu liczy, ile kwiatów mu pozostało.
−Ile miałeś kwiatów? (5).
−Ile kwiatów oddałeś? (Np. 2).
−Ile ci zostało? (3).
Tak samo postępuje po oddaniu kwiatów z następną podaną liczbą płatków.
−Ile miałeś kwiatów? (3).
−Ile oddałeś? (Np. 1).
−Ile ci zostało? (2).
Na koniec oddaje na trzecią tacę ostatnie kwiaty.
−Ile miałeś kwiatów? (2).
−Ile oddałeś? (2).
−Ile ci zostało? (Dzieci często mówią: nic. Rodzic wyjaśnia, że nic to zero).
Zabawa ruchowa z ćwiczeniami orientacji przestrzennej – Gdzie masz kwiatek? Dziecko bierze sobie po jednej sylwecie kwiatka i porusza się po pokoju odpowiednio do dźwięków bębenka (bieg, podskoki). Podczas przerw w grze ustawia kwiatek względem siebie według poleceń rodzica, np. nad sobą, przed sobą, za sobą, na głowie, z boku.
„Ile
biedronka zgubi kropek?”
– utrwalenie liczb porządkowych od 1 do 7. Przyklejanie kropek na
dużej sylwecie biedronki w oparciu o tekst wiersza W. Chotomskiej
„Jak biedronka zgubiła kropki”. Dzieci kleją kropkę po każdym
wersie wiersza recytowanego przez rodzica.
Po zakończonym klejeniu rodzic
mówi: „Biedroneczko czerwona w kropki przystrojona pokaż swoją
twarz, ile kropek masz?” Dzieci przeliczają kropki liczbami
porządkowymi ze wskazaniem kolejno kropek.
W poniedziałek
bardzo rano pierwsza kropka wpadła w siano.
Drugą kropką
wiatr we wtorek grał w siatkówkę nad jeziorem.
W środę kos
dał swoim dzieciom do zabawy kropkę trzecią.
W czwartek
czwarta z siedmiu kropek w świat ruszyła autostopem.
Piąta
kropka w piątek rano wpadła w studnię murowaną.
Szóstą
kotek wziął w sobotę i nie oddał jej z powrotem.
A ta siódma
przy niedzieli spadłą w mieście z karuzeli.
Zapraszamy do narysowania biedronki wg wzoru
Szukamy różnic.
Zabawa kształtująca spostrzegawczość.
- Na zakończenie zapraszamy do zabawy Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy! Dziecko staje z jednej strony pokoju. Rodzic wciela się w rolę Baby-Jagi, odwraca się tyłem do dziecka i wypowiada szybko słowa: Raz,dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy, po czym się odwraca. W tym czasie dziecko cicho porusza się w kierunku rodzica. Kiedy on się odwróci, zastyga w bezruchu, przyjmując wymyślone przez siebie pozy. Jeżeli się poruszy, wraca do punktu wyjścia. Dziecko wygrywa kiedy dojdzie do rodzic
You must be logged in to post a comment.