Witamy wszystkie dzieci i zapraszamy na krótkie ćwiczenia poranne;
„ Gimnastyka” A. Majewski
- Gdy chcesz być silny, nie chcesz chorować, musisz się często gimnastykować.
Wstawaj, więc wcześnie, otwieraj okno, nawet, gdy drzewa na dworze mokną.
- Stan w pół rozkroku, zacznij od skłonów- w przód, w tył, na boki trzy razy ponów.
- Wymachy ramion wzmacniają ręce, tym są sprawniejsze, im ćwiczysz więcej.
- Teraz przysiady, potem podskoki, hop, hop jak zając – w przód, w tył, na boki.
- Bardzo są ważne tułowia skręty, podśpiewuj sobie coś dla zachęty.
- A jeśli będziesz w ćwiczeniach pilny, jak małpa zwinny, jak tygrys silny, Zostaniesz mistrzem, więc ćwicz wytrwale, gimnastykować się jest wspaniale.
Zapraszamy teraz na zabawy matematyczne:
1.„Policz
kropki”
(przeliczanie elementów w zbiorze)
Dzieci otrzymują
kartki z
narysowanymi kropkami po jednej stronie kartki. Zadaniem dzieci jest
policzyć kropki po lewej stronie, a następnie dorysować tak, by po
prawej stronie było ich tyle samo.
2.
„Podskocz tyle ile…”
– zabawa połączona z ruchem
Pomoce: kostka, klocki;
Przebieg
zabawy: dziecko rzuca kostką, układa przed sobą tyle klocków ile
ma punktów na kostce i podskakuje na jednej nodze, obunóż tyle
razy ile wskazują punkty na kostce.
3.
„Wojna”
Pomoce:
kostki do gry, klocki
Przebieg zabawy: Uczestnicy łączą się
w pary, rzucają kostką, który uczestnik ma większą liczbę na
kostce zabiera tyle klocków, ile punktów wyrzucił. Zliczmy później
liczbę punktów, wygrywa ten, kto ma więcej.
4. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie układa przed sobą tyle samo guzików. W celu sprawdzenia dziecka, Rodzic wysypuje z kubka liczmany i razem liczą. Jeżeli dziecko ma tyle samo to dobrze wykonało zadanie.
Rodzic uderza w garnek, a dziecko odtwarza dźwięki za pomocą liczmanów, układając odpowiednią ilość. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy Rodzic klaszcze w dłonie, a dziecko podskakuje tyle razy ile dźwięków słyszy.
5.„Dodajemy i odejmujemy” – dzieci otrzymują 10 klamerek, manipulują nimi – dodają i odejmują, ustalając wynik działania. .
6. ,,Ciągi klocków”. Rodzic przygotowuje klocki w różnym kolorze. Następnie układa klocki w szeregu; znajomość kolorów: dziecko przez chwilę obserwuje szereg, po czym Rodzic go zasłania, a dziecko układa z pamięci: np.
– różowy, biały, biały, różowy;
– niebieski,różowy, biały;
– biały, niebieski, biały,niebieski.
7. ,,Zagadki-rymowanki”. Rodzic czyta zdanie , a dziecko udziela odpowiedzi.
– Piotruś kochany lubi ………………./banany /
–
Duży Tomek buduje …………………/domek /
– Kaczka to
była…………………../dziwaczka /
– Zaprasza nas
iglasty……………../ las /
– Dla ochłody
zjadam………………./lody /
– Cielę wciąż językiem
………………./miele /
– Lata osa koło ……………………../nosa
/
– Wrona była bez……………………/ogona /
–
Jedźmy z górki na …………………/pazurki /
– Wlazł
kotek na……………………/płotek /
– Mała Zosia to
wielka ………………./samosia /
– Cicho myszy,bo
kot………………../słyszy /
– Dobry dżem
chętnie………………./zjem /.
Posłuchajcie bajki Masza i Niedźwiedź
Rozmowa z rodzicami na temat treści bajki.
Chętne dzieci zapraszamy do wykonania kolorowanek.
- Miłej zabawy.
- Opracowały E. Łukomska G. Krychowiak
You must be logged in to post a comment.