Witam Was kochane Słoneczka i zapraszam do zabawy!
Jak się dzisiaj wstawało? Może pobudka z misiem Wam pomoże zapraszam 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=LUhapiC-Reo
Zaczynamy od zabawy- poćwicz równowagę: https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk
Dzisiaj rozmawiamy o segregowaniu odpadów. Posłuchajcie wierszyka:
„Robimy porządki” autor nieznany
Wszystkie dzieci, nawet duże
posprzątają dziś podwórze.
A dorośli pomagają,
śmieci w workach wyrzucają.
Pierwszy worek jest zielony,
cały szkiełkiem wypełniony.
W żółtym worku jest bez liku
niepotrzebnych już plastików.
A niebieski worek – wiecie –
papierowe zbiera śmieci.
My przyrodę szanujemy,
śmieci więc segregujemy.
Z ekologią za pan brat
mama, tata, siostra, brat.
Siostra, mama, tata, brat.
Moi Drodzy! Uwaga! Mamy jeszcze śmietniki w kolorze brązowym, do których wrzucamy resztki jedzenia, liście, gałęzie, skorupki jajek, skórki od banana.
No i pozostaje śmietnik szary. Do szarego śmietnika wrzucamy wszystko to czego nie możemy wrzucić do śmietnika żółtego, zielonego, niebieskiego i brązowego.
Ale uwaga! Uwaga! Nawet do szarego śmietnika nie wrzucamy:
- Lekarstw – te zanosimy do specjalnych pojemników w aptekach
- Baterii- te zanosimy do miejsc np. w sklepach elektronicznych
- Sprzętu elektronicznego- zanosimy do sklepów elektronicznych
A teraz pytania:
Jakie mamy kolory śmietników?
Co wrzucamy do śmietnika żółtego?
Co wrzucamy do śmietnika zielonego?
Co wrzucamy do śmietnika niebieskiego?
Dla chętnych -Przeliczanie koszy na odpady, kolorowanie. Karta pracy str.12. https://podrecznikarnia.pl/images/3-latki/pliki/3-latek_cz3_wiosna_06_www.pdf
Film edukacyjny:
https://vod.tvp.pl/video/abc-wszystko-wie,odc-9,17402257
Zachęcam do zabawy oddechowej „Mały wiatr, duży wiatr” . Dziecko na otwartej dłoni ma za zadanie zdmuchnąć różne rzeczy (piórko, kawałeczek kartki, klocka)
Zachęcam do wysłuchania bajki:
https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I
Po południu zachęcam dzieci do obejrzeniach w ramach powtórzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k
Akcja segregacja- wszystkie grzeczne dzieci, segregują śmieci!
Przyjrzyj się obrazkom, przypomnij sobie, w jaki sposób należy segrgować odpady.
Jak ćwiczyć buzię?- Mamo! Tato! ważne! 🙂
Przed wykonywaniem ćwiczeń warto wyjaśnić dziecku, po co będziemy je wykonywać. Zacznij budować jego świadomość w obrębie własnego ciała, uczyń wrażliwym na czucie języka! Wyjaśnij i pokaż, korzystając z lustra, gdzie są ząbki, wargi, podniebienie. Używaj dziecięcej metaforyki buzi – mieszkania, buzi – pralki, buzi – parkingu.
Zacznij od kilku powtórzeń w ciągu dnia, stopniowo zwiększając ich ilość. Nie ćwicz zbyt długo – lepiej zrobić 3 serie po 5 powtórzeń danego ćwiczenia w ciągu dnia, niż przez 15 minut ćwiczyć bez przerwy. Wykonuj ćwiczenia, które będą polegały na unoszeniu języka najpierw w kierunku górnych zębów, wałka dziąsłowego i wyżej, na podniebienie. Oto kilka ćwiczeń, które możesz wykorzystać:
- Czy wiesz, gdzie są górne ząbki? Pokaż je językiem, sprawdź, czy są na swoim miejscu!
- Wyobraź sobie, że język jest autkiem, które parkuje w wyznaczonym miejscu – ułóż czubek języka tam, gdzie są dziąsła!
- Języczek maluje swoje mieszkanko – maluje ściany (dotyka policzków), czyści okienka (dotykanie zębów), maluje sufit (podniebienie) i wiesza firanki (dotyka na zmianę górnych i dolnych ząbków).
- Twój język jest dzięciołkiem, który stuka w drzewo – podnoś język do wałka dziąsłowego i naśladuj dzięcioła!
- Powtarzaj sylaby: LA LO LU LE LI, unosząc język do wałka dziąsłowego.
- Kląskaj! Jak konik! Czy wiesz, jak stukają jego kopytka?
- Pamiętaj o ćwiczeniu ruchów języka na boki – w kierunku policzków; takie ćwiczenia nie zaszkodzą, a urozmaicą zestaw ćwiczeń!
Podczas ćwiczeń ze swoim Maluchem korzystaj z lusterek, pacynek, bawcie się w koncerty lalek i maskotek. Gimnastykujcie język podczas kąpieli, przed i po myciu zębów (sprawdzając, czy są czyste;) ). Ćwiczenia języka nie są czasochłonne, a regularna gimnastyka przyda się w pionizacji!
PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA ODDECHOWE
- Unoszenie rąk w górę podczas wdechu i wolne, spokojne ich opuszczanie podczas wydechu. To ćwiczenie można wykonywać z dzieckiem w pozycji stojącej, siedzącej lub leżącej;
- kołysanie zabawki – na brzuchu dziecka na wysokości przepony kładziemy zabawkę np. pluszowego misia – zadaniem dziecka jest kołysanie zabawki za pomocą oddechu;
- Przenoszenie skrawków papieru, płatków kukurydzianych, ryżu preparowanego, kawałków waty za pomocą słomki do napojów z jednego miejsca wdrugie. Dziecko chwyta wargami słomkę i na wdechu łapie dany przedmiot przez zassanie go do słomki aby przenieść go w wybrane miejsce (uczy się wstrzymania oddechu);
- dmuchanie na skrawki papieru, folii, pazłotka itp. w celu wydobycia z nich dźwięku i przesunięcia na płaszczyźnie;
- dmuchanie na piłeczkę pingpongową przez słomkę do napojów;
- zdmuchiwanie świeczek urodzinowych ustawionych w jednym rzędzie za pomocą jednego dmuchnięcia;
- dmuchanie na płomień swiecy tak, żeby „zatańczył”, ale nie zgasł;
- zdmuchiwanie płomienia świecy z jak największej odległości;
- dmuchanie na kartkę papieru przyłożoną do ściany tak aby nie spadła;
- dmuchanie na piórko – czyje poleci dalej, wyżej;
- dmuchanie na wiatraczek – tak, żeby kręcił się jak najdłużej;
- puszczanie baniek mydlanych;
- nadmuchiwanie baloników.
Brawo Eliza i Stasiu!! Oto nasza fotorelacja:
You must be logged in to post a comment.