Zadanie 1
Muzyczna rozgrzewka
Zadanie 2
„Taneczne improwizacje” – rap, disco, rock. Poznawanie różnych rodzajów muzyki.
Tańczenie do różnych gatunków muzycznych, określanie tempa, nastroju. Rodzic włącza utwory rap, pop, disco – takie jakie lubi lub zna, a zadaniem dziecka jest tańczenie, tak jak prowadzi je muzyka. Następnie rodzic ponownie włącza kolejne utwory, a dziecko określa, jak mu się tańczyło, który utwór najbardziej przypadł mu do gustu. Określa nastrój i tempo muzyki.
Propozycja rapu:
Propozycja disco:
Propozycja rocka:
Zadanie 3
Gitara a gitara – poznawanie różnych gatunków gitar.
Określanie podobieństw i różnic w wyglądzie instrumentów, rozbudzenie ciekawości dzieci grą na instrumencie. Rodzic prezentuje zdjęcia różnych gitar (np. akustyczna, basowa, elektryczna). Dziecko określa podobieństwa i różnice w ich wyglądzie. Rodzic wyjaśnia, która do czego służy. Włącza dziecku nagrania, na których słychać różnice w dźwiękach wydawanych przez różne gitary. Pokazuje film z muzykiem grającym na gitarze akustycznej oraz z koncertu rockowego (wskazuje, który gitarzysta gra na gitarze elektrycznej, a który na basie; pokazuje wirtuozerię gitarzystów). Rozbudza zainteresowanie dzieci tym instrumentem.
Gitara klasyczna i gitara akustyczna Podstawową różnicą pomiędzy oboma typami gitar jest rodzaj strun, których można do nich używać. Gitary klasyczne są dostosowane do strun nylonowych, a gitary akustyczne do metalowych
Gitara elektryczna
Posłuchajcie brzmienia gitary akustycznej i elektrycznej.
Zadanie 4
„Hymn krainy muzyki” – piosenka
Hymn krainy muzyki
Gdy w przedszkolu gra muzyka – tańcujemy wkoło. Nie ma ciszy, nie ma nudy – bardzo jest wesoło! Ref. I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! Szybkie , skoczne pioseneczki – wszyscy uwielbiamy, a przy wolnych – jak żółwiki wolno się ruszamy. Ref. I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! Trąbka, flecik i fortepian – grają dziś od rana: Trutu tu tu, fiju, fiju, bum, bum, na, na, na . I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! Lecz żeby na instrumentach grać, Trzeba się na muzyce znać, Rozumieć cały nutowy świat. Ty rozumiesz? On rozumie? Bo ja tak! Wszystkie te muzyczne sprawy – to nie tajemnica, Dzięki naszej ulubionej – Pani Muzyce! |
Zadanie 5
„Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna (masażyk).
Dziecko wykonują masaż pleców osoby siedzącej przed sobą zgodnie ze słowami i ruchami rodzica, później zmiana:
Idą słonie, (na plecach kładziemy całe dłonie)
potem konie, (na plecach kładziemy piąstki)
panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące z gryzącymi pieseczkami – szczypanie)
Świeci słonko (zataczamy dłońmi kółka)
płynie rzeczka (rysujemy linię)
pada deszczyk (uderzamy w plecy wszystkimi palcami)
Czujesz dreszczyk? (łaskotanie).
Zadanie 6
„Kostka”– zabawa matematyczna. Dziecko dwa razy rzuca kostką. Zadaniem jest zsumowanie wyrzuconej liczby oczek i podanie wyniku.
Zadanie 7
Zadania dla chętnych.
You must be logged in to post a comment.