Polne rośliny
Zadanie 1
„Rośliny zbożowe” – rozpoznawanie roślin zbożowych, okopowych, oleistych, włóknistych – zdjęcia.
Do roślin zbożowych należy (np. żyto, pszenica, owies, kukurydza, jęczmień), roślin okopowych (buraki, ziemniaki, marchew, rzepa), oleistych (słonecznik, len, rzepak) i włóknistych (len, konopie).
Zadanie 2
Jakie to zboże? ( owies, pszenica, żyto, jęczmień, pszenżyto) Porównaj ilustracje zbóż w Internecie lub skorzystaj z tych z zadania 1, poproś rodziców aby napisali nazwy tych zbóż pod obrazkami. Teraz narysuj pod obrazkiem danego zboża tyle kresek, ile mają sylab.
Zadanie 3
Obejrzyj obrazki, zastanów się, co wydarzyło się najpierw a co potem. Wytnij obrazki, przyklej je wg kolejności występowania. Opowiedz, co potrzebne jest roślinom do życia?
Zadanie 4
Ćwiczenia grafomotoryczne: Dziecko rysuje palcem na tacce np. z kaszą manną lub mąką znane oznaki wiosny: słońce, kwiaty, drzewa kwitnące, motyle, biedronki itp.
Zadanie dla chętnych – rysujesz palcem te cyfry, które znasz.
Zadanie 5
„Jak powstaje popcorn?” – poszerzanie wiedzy dzieci dotyczącej kukurydzy i jej wykorzystania.
Rodzic przynosi ziarna kukurydzy na popcorn. Zadaje dziecku pytania:
Kiedy najczęściej jesz popcorn? Z czego się go wytwarza? W jaki sposób robi się popcorn? Czy popcorn może być tylko słony? Jak inaczej wykorzystuje się kukurydzę? (zjadanie całych kolb, kukurydza konserwowa, mąka kukurydziana). Wspólne zrobienie popcornu. Smacznego!
Zadanie 6
Praca plastyczna „Kukurydza”
Dziecko rysuje kolbę kukurydzy żółtym flamastrem. Zielonym mazakiem dorysowuje łodygę i liście. Macza paluszek w żółtej farbie, robiąc odciski, tworząc ziarna kukurydzy lub robiąc miejsce na ziarna kukurydzy. Wtedy te żółte pola, można wypełnić prawdziwymi ziarnami kukurydzy.
Zadanie 7 – dla chętnych
Zabawa manipulacyjna – oddzielenie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli. Najlepiej tę zabawę wykonać stosując chwyt pęsetowy. Miłej zabawy.
You must be logged in to post a comment.