Dzień dobry, mam nadzieję, że wszyscy miło i bezpiecznie spędziliści czas świąt. Zaczynamy kolejny tydzień nauki zdalnej. Mam nadzieję, że każdy znajdzie dla siebie jakieś ciekawe pomysły i pobawi się z wspólnie w domu.
Na początek propnuję się troszkę poruszać. „Omijamy grządki” – zabawa polega na omijaniu przeszkód , krote rodzice przygotują.
Następnie zapraszam do wysłuchania piosenki, która wprowadzi nas w dzisiejszy temat dnia.
Pytania do tekstu:
- O kim jest mowa w piosence?
- Co ma ogrodniczka w koszyczku?
- Jakie są te nasionka?
Pytania dla chętnych:
- Co jeszcze ma ogrodniczka?
- O co dba ogrodniczka? ( wyjaśnienie pojęcia: grządki)
- Co wyrośnie z nasion i dla kogo?
- Jaki jest nastrój piosenki?
A co potrzebuje każdy ogrodnik do pracy?
Pokoloruj wybrane narzędzie do pracy ogrodnika.
https://chomikuj.pl/lewandosia/pory+roku/wiosna+i+przedwio*c5*9bnie/ogrodnik+i+jego+narz*c4*99dzia
Po południu zachęcam do zabawy muzyczno- ruchowej przy piosence „Jestem sobie ogrodniczka” dla całej rodziny. Dziecko z rodzicami swobodnie tańczy do piosenki. Podczas przerwy w muzyce uczestnicy zatrzymują się i naśladują ruchy jakie wykonujemy podczas pracy w ogrodzie ( np. grabienie, kopanie, podlewanie, sadzenie kwiatków itp.)
„Ptaszki” – ćwiczenia ortofoniczne, naśladowane głosów ptaków.
Zachęcam do relaksu: proszę się wygodnie położyć z dzieckiem, zamknąć oczy i tyle i ile macie ochotę i czasu poleżcie przytuleni (pogłaskajcie po główce, pleckach swoje dziecko). Można tą propozycję wykożystać przed snem.
Dziękuję za Wasze zdjęcia!
Miłej zabawy!
You must be logged in to post a comment.