Drogie dzieci zapraszamy was do wysłuchania wiersza pt. „Ojczyzna” W. Domeradzki
Wszystko dookoła:
Szkoła, przedszkole,
Fabryczne
dymy,
Żelazna kolej,
Kwiaty przy oknie,
Klon koło
bramy,
Słoneczny uśmiech
Kochanej mamy
I las, co cieniem
Dzieci zaprasza
–
wszystko to – Polska
Ojczyzna nasza.
Rozmowa z dziećmi na temat wiersza. Wyjaśnienie dzieciom znaczenia wyrazu „Ojczyzna”.
(Kraj, w którym się ktoś urodził, którego jest obywatelem lub z którym jest związany więzią narodową).
Nauka rymowanki (fragment utworu R. Przymus „Polska”).
„Polska to taka kraina, która się w sercu zaczyna”.
Zapraszamy do obejrzenia filmu – Polskie symbole narodowe.
rozmowa na temat symboli narodowych:
- Jak wygląda godło Polski?
- Co symbolizuje biały i czerwony kolor na fladze?
- Kiedy najczęściej możemy słyszeć nasz hymn narodowy?
- Jaką postawę przyjmujemy podczas śpiewania hymnu?
Zabawa
„Prawda, fałsz” – ocenianie wypowiedzi rodzica.
–
Stolicą Polski jest Warszawa.
– Flaga Polski jest czerwono –
biało – czerwona.
– Podczas słuchania hymnu stoimy na baczność
z zachowaniem należytej powagi.
– Godłem Polski jest biały
łabędź na czerwonym tle.
– Państwo w którym mieszkamy
nazywa się Polska.
– Największa rzeka w Polsce to Wisła.
–
Mieszkamy w Polsce, więc posługujemy się językiem angielski.
Na koniec zapraszamy do zabaw logopedycznych:
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Lusterko dla dziecka.
– W mieście stoi sygnalizator świetlny –gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świeci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.
– Samochody – dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.
– Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.
– Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba na górze i każdego zęba na dole.
– Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.
– Krowa – dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.
– Traktor jeździ w koło po polu – dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.
Miłej zabawy i nauki.
You must be logged in to post a comment.