„JESTEM PODRÓŻNIKIEM” – zapoznanie z wierszem.
„Jestem podróżnikiem”
Zapakuję plecak i w podróż wyruszę.
A dlaczego? A dlatego, bo świat poznać muszę.
Jedną mapkę mam dla siebie, a drugą dla mamy.
Na żaglówce z kory przepłynę kałużę.
I na wyspie podwórkowej zatrzymam się dłużej.
Potem w piaskownicy poszukam oazy.
Na pustyni przecież wszystko może się wydarzyć.
Na lwa się zaczaję, bo tu śladów wiele.
I zostanę najsłynniejszym w świecie tropicielem.
Rodzic zadaje dziecku pytania:
Dlaczego chłopiec zapakował plecak i wyruszył w świat?
Jak będzie zwiedzać świat?
Na jakie zwierzę chciałby się zaczaić?
Gdzie będzie chłopiec bawił się w podróżnika?
Co może być w tej zabawie lwem?
ZADANIE 4
„MOJA FANTAZJA” -wysłuchanie nagrania piosenki.
„Moja fantazja”
Ref.: Bo fantazja, fantazja,
bo fantazja jest od tego,
aby bawić się, aby bawić się,
aby bawić się na całego.
To szkiełko wszystko potrafi,
na każde pytanie odpowie.
Wystarczy wziąć je do ręki
i wszystko będzie różowe.
Wystarczy wziąć je do ręki,
dosypać ziarnko fantazji
i już za chwilę można
dolecieć aż do gwiazdy.
Ref.: Bo fantazja, fantazja…
To szkiełko nigdy nie płacze,
Zawsze jest w dobrym humorze.
To szkiełko wszystko rozumie,
Każdemu chętnie pomoże.
Wystarczy wziąć je do ręki,
Ziarnko fantazji dosypać
i już za chwilę można
z panem Kleksem w świat pomykać.
Ref.: Bo fantazja, fantazja…
Rodzic pyta dziecko:
– Jakie było szkiełko z piosenki?
– Co sprawiło, że można było dolecieć aż do gwiazd?
– Jak inaczej możemy nazwać fantazję?
ZADANIE
„NA WYSPĘ MARZEŃ ZABIORĘ”– ćwiczenie pamięci.
Rodzic mówi: „Na Wyspę Marzeń zabiorę… ” dziecko kończy zdanie nazwą przedmiotu, następnie Rodzic powtarza nazwę podaną przez dziecko i dodaje swoją itd. na zmianę. Zabawa trwa do czasu, aż ktoś się pomyli.
MIŁEJ ZABAWY KOCHANE DZIECI:)