Gimnastyka poranna
„Rodzaje książek” – wprowadzenie klasyfikacji książek ze względu na rodzaj.
Prosimy spójrzcie na obrazki.
Następnie prosimy o porozkładanie na podłodze różnych książek np. książki kucharskie, atlasy, albumy, przewodniki, słowniki, książki dla dzieci z obrazkami, bez obrazków, wiersze, proza) – dziecko wybiera kolejno książki i opowiada o czym mogą być.
KSIĄŻKA- Jak to jest zrobione. Prosimy o obejrzenie filmu, przedstawiającego produkcję książek.
Quiz” – rozpoznawanie zdań prawdziwych i fałszywych, doskonalenie logicznego myślenia. R. czyta zdania na temat budowy książek, a dziecko odpowiada TAK/NIE w zależności od tego czy są to zdania prawdziwe, czy fałszywe.
Przykładowe zdania: – Okładka to zewnętrzna część książki. – Autor to osoba, która napisała książkę. – Każda książka ma 5 stron. – Spis treści to miejsce, gdzie jest umieszczone nazwisko autora. – Ilustracja to rysunek w książce. – Ilustracje zawsze muszą być kolorowe. – Grzbiet książki to inna nazwa pierwszej strony. – Spis treści pozwala zobaczyć, co zawiera książka i na których stronach. – Okładka jest w środku książki.
„Dlaczego lubimy książki?” – zachęcanie dziecka do wypowiedzi na temat zalet książki, np.: Dzięki książkom poznajemy ciekawe historie i postaci. Uczymy się nowych słów. Uczymy się wyrażać myśli i rozumieć innych.
Moja książka– dziecko wybiera z domowej biblioteczki swoją ulubioną książkę i opowiada o niej – rozwijanie myślania, wyobraźni, budowania zdań gramatycznie poprawnych.
Z KSIĄŻKĄ NA GŁOWIE
Jest to nic innego jak wyścigi z rodzicem z książką na głowie. Oczywiście książkę najlepiej zastąpić starymi zeszytami, bo podczas zabawy niejednokrotnie spadną z głowy. Dlatego w tym przypadku bezpieczniej będzie użyć starych zeszytów…
Posłuchajcie piosenki „O Książeczce”
„Ilustracja” – praca plastyczna w dowolnej technice. Dzieci tworzą ilustrację do swojej książki z wykorzystaniem dowolnej techniki, np. farb, pasteli, kredek, mazaków, wyklejanek.
Zakładka do książki– praca plastyczno-techniczna
Ćwiczenia:)
opracowały: Małgorzata Mrówczyńska, Magdalena Mielczarek
You must be logged in to post a comment.