BAJKA O KOCIE W BUTACH
Dzisiaj zapraszamy Słoneczka do wysłuchania bajki o ” Kocie w butach”.
Możemy zaproponować ” Bajkę-grajkę” albo klasyczną bajkę czytaną.
Po wysłuchaniu przez dzieci bajki, prosimy aby porozmawiać z dzieckiem na temat wysłuchanych treści:
- Co dostał najmłodszy syn młynarza?
- Czy kot potrafił mówić?
- Jakie postaci -oprócz młynarczyka i kota- występowały w bajce?
- Jaki był kot?
( Porozmawiajcie z dzieckiem o cechach kota-był wesoły, zwinny, sprytny, pomysłowy i wierny swojemu właścicielowi) - Jak zakończyła się bajka?
Przy tej okazji można porozmawiać z dzieckiem o przyjaźni, może dzieci pochawlą się kogo bardzo lubią, z kim lubią się bawić w przedszkolu.
Po rozmowie zapraszamy na „Kocią gimnastykę”
Kocia gimnastyka
Rodzic zaprasza dziecko do zabawy ruchowej ilustrującej tekst wierszyka:
Wspina się wspina kotek po ścianie (dziecko staje na palcach, próbuje sięgnąć jak najwyżej)
Bo na suficie ma swe mieszkanie (dziecko wymachuje rękami w lewo i prawo)
Schodzi już kotek, zmęczył się srodze (dziecko powoli schodzi z pozycji na palcach, kuca na podłodze)
Teraz odpocząć chce na podłodze (dziecko zwija się w kłębek).
Stosowanie określeń: na, pod, obok.
Przy tej okazji można utrwalić z dzieckiem stosowanie określeń: nad,pod, obok, na. Wykorzystując maskotkę kota lub but oraz krzesło , tj. Rodzic kładzie kota lub inny przedmiot zastępczy na krześle, pod krzeslem, obok krzesła. Dziecko określa, gdzie znajduje się przedmiot.
Zabawa ” ciepło-zimno „
Rodzic chowa kota lub inny przedmiot, a dziecko próbuje odszukać. Rodzic prowadzi dziecko mówiąc ” ciepło, cieplej, gorąco.. ” -gdy dziecko zbliża się do przedmiotu, albo ” zimno , zimniej, mróz ” – gdy podąża w innym kierunku.
Zapraszamy do wykorzystania wybranych z poniższych kart pracy.
Jeśli dziecko będzie miało możliwość, może ” Kota w butach ” samodzielnie namalować farbami lub kolorowankę kota wypełnić farbami.
Życzymy przyjemnej zabawy i na zakończenie
” Bajka o Kocie w butach ” – kreskówka.
You must be logged in to post a comment.