KRÓLEWNA ŚNIEŻKA
Dziś na początek proponujemy zabawę ruchową przy muzyce:
Następnie zapraszamy do wysłuchania bajki „Królewna Śnieżka”:
Proponujemy po wysłuchaniu bajki porozmawiać z dzieckiem na temat postaci, które wystąpiły w bajce, możecie zapytać dziecko kto był dobry, a kto zły. Porozmawiajcie o trudnych ale niezwykle ważnych słowach takich jak : dobroć, miłość.
„Krasnoludkowe imiona”
Rodzic razem z dzieckiem ustala pochodzenie kolejnych imion krasnali. Mędrka, Gburka, Apsika, Wesołka, Śpioszka, Gapcia i Nieśmiałka.
Zapytajcie dzieci jak myślą, dlaczego krasnoludki mają takie nietypowe imiona. Następnie zamień dziecko w:
Mędrka – udaje, że czyta książkę
Gburka – zaplata ręce i fuka zagniewane
Apsika – oczywiście kicha
Śpioszka – zapada w sen i pochrapuje
Gapcia – udaje, że czegoś zapomniało i woła: „ojej”
Nieśmiałka – opuszcza głowę i robi nieśmiałą minę.
Po południu zachęcamy do zabawy ruchowej z elementem marszu:
„Królewny i królowie idą na spacer” . Dziewczynki są królewnami – rodzic staje się królem, chłopcy to królowie – rodzic jest królewną . Na hasło: królowie idą na spacer – chłopcy spacerują, na hasło: królewny idą na spacer – dziewczynki spacerują,. Na hasło: Królewny i królowie idą na spacer – wszyscy maszerują.
Na zakończenie poproście dzieci o narysowanie „Krasnoludka” – porozmawiaj z dzieckiem o kształcie jego czapeczki, zwróćcie uwagę, że przypomina ona jedną z figur geometrycznych.
Chętne dzieci zachęcamy do skorzystania z zaproponowanych przez nas kolorowanek:
You must be logged in to post a comment.