7.04.ZABAWY MATEMATYCZNE

Dzisiaj proponujemy Kropelkom zabawy matematyczne. Na początek zachęcamy dzieci do zabawy paluszkowej” Dziesięć palców ” ,którą Kropelki doskonale znają.

https://youtu.be/AjA2M0hKvAA

Po zabawie muzycznej, rodzice mogą rozłożyć przed dzieckiem wycięte z kolorowego papieru „jajka ” w 3 różnych kolorach lub można wykorzystać inne przedmioty tj. kredki, klocki, samochodziki lub maskotki.
Rodzic układa przed sobą 3 jajka zielone i mówi zielone , zielone, zielone .Prosi aby dziecko powtarzało razem z rodzicem i ułożyło taki sam wzór .
Następnie rodzic układa jajka , mówiąc zielone, żółte, zielone,żółte. Prosi, aby dziecko powtórzyło i ułożyło ten sam wzór.
Teraz rodzic układa jajka w 3 kolorach i mówi zielone, żółte , czerwone, zielone ,żółte czerwone. Dziecko odzwierciedla ten sam wzór i również powtarza zielone, żółte, czerwone.
Do tej zabawy można wykorzystać inne przedmioty, układać najpierw : kredka, kredka, kredka,; potem: kredka, klocek , kredka, kolcek ; A na końcu kredka, klocek ,miś, kredka, klocek, miś.

Kolejnym etapem ćwiczeń sekwencji jest
kontynuowanie. Rodzic układa wzór, nie kończy go, prosimy aby dziecko samodzielnie dokończyło , mówimy ” co dalej?”
Ostatnim-trzecim etapem tworzenia sekwencji jest uzupełnianie. Rodzic układa wzór, następnie wyjmuje jeden element i pyta dziecko ” czego brakuje?” .

Taka zabawę można stosować często, przy różnych ,wspólnych domowych czynnościach. Układać sekwencje w kuchni z warzyw, w łazience np. ręcznik, pasta. Możemy zaproponować dziecku, aby samodzielnie ułożyło wzór, a rodzic go odtworzy.

Ćwiczenia sekwencji są świetną gimnastyką mózgu przedszkolaka; pozwalają stymulować mózg stale zwiększając poziom trudności zadań, uczą analizowania materiału od lewej do prawej strony, a przez to przygotowują do nauki czytania i pisania. Dzięki temu nasze Kropelki lepiej i łatwiej będą radzić sobie w szkole!

Zachęcamy do skorzystania z proponowanych kart pracy.

Zachęcamy także do zabawy z wykorzystaniem kostki do gry. Prosimy aby dziecko rzuciło kostką i ułożyło tyle „jajek” lub zabawek, ile oczek wskazuje kostka.

Życzymy wesołego, wspólnego liczenia i ciekawych pomysłów przy układaniu sekwencji.

I. Łukaszewicz I. Gieraszek

Iza Łukaszewicz