21.04.Zwierzęta na wiejskim podwórku

Witamy Kropelki. Zapraszamy do porannej gimnastyki.

Teraz usiądźcie i posłuchajcie wiersza, który przeczyta Wam mama lub tata.

Wiersz „Rozmowy zwierząt ” Anny Surowiec

W gospodarstwie już od rana
rzecz się dzieje niesłychana.
Obudziły się zwierzęta
i dyskusja rozpoczęta.
Kukuryku! Kukuryku!
Kto tak pieje przy kurniku?
A to kogut: kukuryku!
Woła kury do kurnika.
Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto?
To jest kura – złotopióra.
Grzebie w ziemi pazurkami
szuka miejsca z robaczkami.
Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka,
co różowy ryjek ma,
kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha.
Kto tak czysty jest jak ja?
Na to kaczka kwacze tak:
kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak
idź do rzeki umyj ryjek
będziesz ładna tak, tak, tak.
Usłyszała to też krowa, zaryczała:
muuu, muuu, muuu.
Słuszne rady dajesz tu,
wiec się umyj świnko już.
Konik zarżał i ha, ha, ha.
Tak skończyła się historia ta.

Czy potraficie wymienić zwierzęta, które pojawiły się w wierszu?

Po wysłuchaniu treści wiersza, dzieci wymieniają zwierzęta występujące w wierszu.

Zabawa ortofoniczna

Dzieci naśladują odgłosy zwierząt ,które wystąpiły w wierszu.

Po zabawie logopedycznej, zapraszamy do obejrzenia prezentacji. Patrzcie uważnie, bo na końcu czekają Was zadania do wykonania.

Zabawa matematyczna

Czas na liczenie . Potrzebne będą koła wycięte z papieru – 4 białe ( dwa duże i dwa małe) oraz 4 czarne małe.
Rozłóżcie koła przed sobą.

  • Policzcie – Ile jest wszystkich kół?
  • Ile jest kół czarnych?
  • Ile jest kół białych?
  • Ile jest kół małych?
  • Ile jest kół dużych?
  • Których kół jest więcej- małych czy dużych?

Teraz wykorzystamy te koła to zrobienia pracy plastycznej.


Praca plastyczna „Krowa z kół „

Zachęcamy Kropelki do wykonania poniższej pracy.

Dla chętnych mamy dodatkowo karty pracy. Zapraszamy do wykorzystania.


Życzymy przyjemnej zabawy i pracy.

Życzymy przyjemnej zabawy i pracy.

I. Łukaszewicz ,I. Gieraszek

Iza Łukaszewicz