Witamy Kropelki. Zapraszamy do porannej gimnastyki.
Teraz usiądźcie i posłuchajcie wiersza, który przeczyta Wam mama lub tata.
Wiersz „Rozmowy zwierząt ” Anny Surowiec
W gospodarstwie już od rana
rzecz się dzieje niesłychana.
Obudziły się zwierzęta
i dyskusja rozpoczęta.
Kukuryku! Kukuryku!
Kto tak pieje przy kurniku?
A to kogut: kukuryku!
Woła kury do kurnika.
Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto?
To jest kura – złotopióra.
Grzebie w ziemi pazurkami
szuka miejsca z robaczkami.
Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka,
co różowy ryjek ma,
kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha.
Kto tak czysty jest jak ja?
Na to kaczka kwacze tak:
kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak
idź do rzeki umyj ryjek
będziesz ładna tak, tak, tak.
Usłyszała to też krowa, zaryczała:
muuu, muuu, muuu.
Słuszne rady dajesz tu,
wiec się umyj świnko już.
Konik zarżał i ha, ha, ha.
Tak skończyła się historia ta.
Czy potraficie wymienić zwierzęta, które pojawiły się w wierszu?
Po wysłuchaniu treści wiersza, dzieci wymieniają zwierzęta występujące w wierszu.
Zabawa ortofoniczna
Dzieci naśladują odgłosy zwierząt ,które wystąpiły w wierszu.
Po zabawie logopedycznej, zapraszamy do obejrzenia prezentacji. Patrzcie uważnie, bo na końcu czekają Was zadania do wykonania.
Zabawa matematyczna
Czas na liczenie . Potrzebne będą koła wycięte z papieru – 4 białe ( dwa duże i dwa małe) oraz 4 czarne małe.
Rozłóżcie koła przed sobą.
- Policzcie – Ile jest wszystkich kół?
- Ile jest kół czarnych?
- Ile jest kół białych?
- Ile jest kół małych?
- Ile jest kół dużych?
- Których kół jest więcej- małych czy dużych?
Teraz wykorzystamy te koła to zrobienia pracy plastycznej.
Praca plastyczna „Krowa z kół „
Zachęcamy Kropelki do wykonania poniższej pracy.
Dla chętnych mamy dodatkowo karty pracy. Zapraszamy do wykorzystania.
Życzymy przyjemnej zabawy i pracy.
Życzymy przyjemnej zabawy i pracy.
I. Łukaszewicz ,I. Gieraszek
You must be logged in to post a comment.