12.05. Piknik na łące

Dzień dobry Kropelki 😊Dzisiaj zapraszamy Was na majowy piknik na łące. Na początek opowieść ruchowa.

Majówka” – opowieść słowno-ruchowa.
Dziecko naśladując gesty rodzica, odzwierciedla ruchem treść opowiadania :

„Majówka” Edyta Kaczonowska
Rodzina jechała rowerem na majówkę. (Dziecko leży na dywanie na plecach i porusza nogami, naśladując jazdę na rowerze).
Wiał przyjemny wiaterek. (Wstaje i wykonuje w miejscu obroty wokół własnej osi, lekko unosząc ramiona).
Gałęzie drzew, które rosły przy drodze, lekko poruszały się na wietrze – raz w lewo, raz w prawo…
(Dziecko staje w rozkroku i porusza w lewo/prawo uniesionymi nad głowę wyprostowanymi ramionami).
W oddali, pośród traw, pasły się krowy. (Powoli chodzi na czworakach).
Nad łąkami żwawo latały barwne motyle. (Rozpościera ramiona i chodzi, machając nimi).
Na kwiatkach przysiadały pszczoły i trzmiele. (Dziecko wykonuje przysiad podparty).
Koniki polne skakały po źdźbłach trawy. (wykonuje skoki obunóż).
Za łąkami płynęła rzeka. (stojąc w rozkroku, wykonują skłon w przód i swobodnie
poruszają ramionami).
W rzece wesoło pluskały się rybki. (Dziecko porusza się slalomem z dłońmi złączonymi z przodu).
Ktoś pływał kajakiem. (Przyjmuje pozycję siadu klęcznego i wykonuje krążenia
ramion, naśladując czynność wiosłowania).
Dalej na rzece był most.
(siada i podpierając się rękami z tyłu, unosi biodra i prostuje plecy).
Na brzegu rzeki, leżąc na kocu, odpoczywała rodzina. (Leży na plecach i oddycha głęboko).

Wczoraj poznaliście mieszkańców łąki, dzisiaj popatrzcie jakie piękne kwiaty możemy podziwiać na łące.

Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie jakie odgłosy moglibyście usłyszeć na łące.

Zapraszamy Was teraz do zabawy dźwiękonaśladowczej.

Odgłosy na łące” – zabawa dźwiękonaśladowcza. Rodzic recytuje wierszyk „Odgłosy na łące”, a dziecko ilustruje ją ruchem według własnego pomysłu. W odpowiednich momentach wypowiadają wyrazy dźwiękonaśladowcze.
„Odgłosy na łące: Joanna Wołoch
Na łąkę idą dzieci – tup, tup, tup.
Wysoko motyl leci – fru, fru, fru.
Pszczółka nektar zbiera – bzy, bzy, bzy.
Gąsienica listek zżera – mniam, mniam, mniam.
Pasikonik podskakuje żwawo – hop, hop, hop.
Biedronka wszystkim bije brawo – klap, klap, klap.

Odpoczęliśmy , teraz troszkę ruchu.

Na trawę, do wody, na piasek! – zabawa z elementami kodowania.
Rodzic rozkłada na dywanie kartki A4 w kolorach żółtym, zielonym i niebieskim. Włącza spokojną muzykę, gdy muzyka gra dziecko porusza się między kolorowymi kartkami
Na hasło:
• na trawę! – wchodzi na zieloną kartkę
• do wody! – staje na niebieskiej kartce
• na piasek! – staje wewnątrz żółtej kartki.
Jeśli nie uda się wybrać kartki we właściwym kolorze, dziecko musi wykonać dziesięć podskoków naprzemiennie z prawej na lewą nogę z wysokim unoszeniem kolan. Dla urozmaicenia rodzic może określić, że pierwszej rundzie dzieci maszerują, w drugiej – biegają,w trzeciej – chodzą w kucki.

Pora przygotować się na piknik.

Co zabierzemy na majówkowy piknik? – zabawa językowa rozwijająca pamięć. Rodzic prosi dziecko, aby odpowiedziało, co jego zdaniem należy zabrać ze sobą, wyjeżdżając na majówkowy piknik. Następnie rodzic wymienia swoją propozycję, następnie znów prosi o to samo dziecko, ale dopowiadając następny element, wymieniajcie wszystkie wcześniej wspomniane rzeczy. Ważne, by starać się nie powtarzać nazw, które już się w zabawie pojawiły.

Przyszedł czas na piknik.

Kiedy będziecie odpoczywać na kocykach, możecie posłuchać przygody Waszej ulubionej Kici Koci, która także wybrała się na piknik.

https://youtu.be/KL1_OZazncg

Mamy nadzieję, że miło spedziliście czas. Mamy jeszcze dla Was kilka kart pracy, aby Wasze rączki były coraz bardziej sprawne.

Zachęcamy do skorzystania.

I.Łukaszewicz , I.Gieraszek

Iza Łukaszewicz