Dzień dobry Kropelki 😊Dzisiaj zapraszamy Was na majowy piknik na łące. Na początek opowieść ruchowa.
Majówka” – opowieść słowno-ruchowa.
Dziecko naśladując gesty rodzica, odzwierciedla ruchem treść opowiadania :
„Majówka” Edyta Kaczonowska
Rodzina jechała rowerem na majówkę. (Dziecko leży na dywanie na plecach i porusza nogami, naśladując jazdę na rowerze).
Wiał przyjemny wiaterek. (Wstaje i wykonuje w miejscu obroty wokół własnej osi, lekko unosząc ramiona).
Gałęzie drzew, które rosły przy drodze, lekko poruszały się na wietrze – raz w lewo, raz w prawo…
(Dziecko staje w rozkroku i porusza w lewo/prawo uniesionymi nad głowę wyprostowanymi ramionami).
W oddali, pośród traw, pasły się krowy. (Powoli chodzi na czworakach).
Nad łąkami żwawo latały barwne motyle. (Rozpościera ramiona i chodzi, machając nimi).
Na kwiatkach przysiadały pszczoły i trzmiele. (Dziecko wykonuje przysiad podparty).
Koniki polne skakały po źdźbłach trawy. (wykonuje skoki obunóż).
Za łąkami płynęła rzeka. (stojąc w rozkroku, wykonują skłon w przód i swobodnie
poruszają ramionami).
W rzece wesoło pluskały się rybki. (Dziecko porusza się slalomem z dłońmi złączonymi z przodu).
Ktoś pływał kajakiem. (Przyjmuje pozycję siadu klęcznego i wykonuje krążenia
ramion, naśladując czynność wiosłowania).
Dalej na rzece był most.
(siada i podpierając się rękami z tyłu, unosi biodra i prostuje plecy).
Na brzegu rzeki, leżąc na kocu, odpoczywała rodzina. (Leży na plecach i oddycha głęboko).
Wczoraj poznaliście mieszkańców łąki, dzisiaj popatrzcie jakie piękne kwiaty możemy podziwiać na łące.
Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie jakie odgłosy moglibyście usłyszeć na łące.
Zapraszamy Was teraz do zabawy dźwiękonaśladowczej.
Odgłosy na łące” – zabawa dźwiękonaśladowcza. Rodzic recytuje wierszyk „Odgłosy na łące”, a dziecko ilustruje ją ruchem według własnego pomysłu. W odpowiednich momentach wypowiadają wyrazy dźwiękonaśladowcze.
„Odgłosy na łące: Joanna Wołoch
Na łąkę idą dzieci – tup, tup, tup.
Wysoko motyl leci – fru, fru, fru.
Pszczółka nektar zbiera – bzy, bzy, bzy.
Gąsienica listek zżera – mniam, mniam, mniam.
Pasikonik podskakuje żwawo – hop, hop, hop.
Biedronka wszystkim bije brawo – klap, klap, klap.
Odpoczęliśmy , teraz troszkę ruchu.
Na trawę, do wody, na piasek! – zabawa z elementami kodowania.
Rodzic rozkłada na dywanie kartki A4 w kolorach żółtym, zielonym i niebieskim. Włącza spokojną muzykę, gdy muzyka gra dziecko porusza się między kolorowymi kartkami
Na hasło:
• na trawę! – wchodzi na zieloną kartkę
• do wody! – staje na niebieskiej kartce
• na piasek! – staje wewnątrz żółtej kartki.
Jeśli nie uda się wybrać kartki we właściwym kolorze, dziecko musi wykonać dziesięć podskoków naprzemiennie z prawej na lewą nogę z wysokim unoszeniem kolan. Dla urozmaicenia rodzic może określić, że pierwszej rundzie dzieci maszerują, w drugiej – biegają,w trzeciej – chodzą w kucki.
Pora przygotować się na piknik.
Co zabierzemy na majówkowy piknik? – zabawa językowa rozwijająca pamięć. Rodzic prosi dziecko, aby odpowiedziało, co jego zdaniem należy zabrać ze sobą, wyjeżdżając na majówkowy piknik. Następnie rodzic wymienia swoją propozycję, następnie znów prosi o to samo dziecko, ale dopowiadając następny element, wymieniajcie wszystkie wcześniej wspomniane rzeczy. Ważne, by starać się nie powtarzać nazw, które już się w zabawie pojawiły.
Przyszedł czas na piknik.
Kiedy będziecie odpoczywać na kocykach, możecie posłuchać przygody Waszej ulubionej Kici Koci, która także wybrała się na piknik.
Mamy nadzieję, że miło spedziliście czas. Mamy jeszcze dla Was kilka kart pracy, aby Wasze rączki były coraz bardziej sprawne.
Zachęcamy do skorzystania.
I.Łukaszewicz , I.Gieraszek
You must be logged in to post a comment.