ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNENA MIESIĄC CZERWIEC W GRUPIE I. Cele: -Wzbogacenie wiedzy na temat życia dzieci z różnych stron świata. -Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej. -Kształtowanie koordynacji ruchów oka i ręki. -Rozwijanie samodzielności i poczucia sprawstwa. -Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej. -Doskonalenie sprawności ruchowej. -Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, muzyczno- ruchowych w oparciu o wiersze, opowiadania i bajki. -Kształtowanie umiejętności stosowania pojęć matematycznych; wdrażanie się do stosowania pojęć w zakresie orientacji przestrzennej: określania położenia przedmiotów w przestrzeni -Wdrażanie zdrowego stylu życia ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk atmosferycznych oraz odpowiedniego ubioru. -Wdrażanie do czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych . Piosenka: „Skaczące nutki” Do przedszkola wpadły nutki, wszystkie miały czarne butki, czarne szelki i czapeczki i skakały jak piłeczki. Ta wysoko, tamta nisko, ta z plecakiem, ta z walizką. Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy. Poprosiły o mieszkanie w dużym, czarnym fortepianie, i biegały i skakały po klawiszach czarno-białych. Ta wysoko, tamta nisko, ta z plecakiem, ta z walizką. Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy. Nawet na leżakowaniu, przeszkadzały dzieciom w spaniu i skakały po kocykach w czarnych szelkach i bucikach. Ta wysoko, tamta nisko, ta z plecakiem, ta z walizką. Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy. https://www.youtube.com/watch?v=pP5LwJA1Gu0 WIERSZ „WESOŁA GAMA” D. NIEMIEC Gdy wesoły czas zabawy, niech rozbrzmiewa: do, re, mi Wtedy wiem, że jest ci dobrze, wtedy wiem, że fajnie ci. Jeśli ci wesoło teraz, zanuć ze mną: fa, sol, la. Jeśli radość cię rozpiera, śpiewaj głośno tak jak ja. Niech radosne płyną dźwięki. W szybkim rytmie: si i do. Czy odnajdziesz z gamy dźwięki? W tym wierszyku wszystkie są. |