Dzień dobry kochane przedszkolaki i drodzy Rodzice!
Rozpoczynamy nowy tydzień, w którym 22 kwietnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi. Jest to największe ekologiczne święto, które uświadamia nam jak ważne jest dbanie o naszą planetę. „Bo jak nie my – to kto?” 🙂 Pamiętajcie – nawet mały człowiek może dbać o swoją dużą planetę. Nie ważne jest kim jesteśmy oraz ile mamy lat. Każdy z nas powinien być „Przyjacielem Ziemi”
W tym tygodniu dowiecie się jak oszczędzać wodę, energię, co to jest recykling oraz nauczycie się jak segregować śmieci. Jesteście gotowi do działania? To zaczynamy
„Planeta Ziemia” – jeżeli macie taką możliwość to zaczynamy dzień od oglądania globusa, pokażcie swoim dzieciom, gdzie są lądy, wody.
Czego potrzebuje Ziemia, żeby czuła się dobrze?
Jakie działania człowieka szkodzą naszej planecie ?
„Nasza Ziemia” – kolorowanie obrazków, jeżeli jest taka możliwość proszę wybrać dowolną kolorowankę:
https://chomikuj.pl/Kolorowanki_/3+KOLOROWANKI+tematyczne/Ekologia/Planeta+Ziemia
Jeżeli nie macie Państwo możliwości drukowania proponuję Wam zrobienie drzewa. Mama lub Tato odrysują dziecka rękę. Może być na białym papierze-dziecko pomaluje je na brązowo. To będzie pień drzewa. A liście zróbcie z kulek bibuły. To umiecie robić doskonale! Kto nie ma zielonej bibuły może wykleić koronę drzewa z plasteliny albo namalować farbami!
Teraz proponuję zabawę „Słońce świeci, pada deszcz” – na dywanie rozkładamy gazety, na hasło: słońce świeci dziecko spaceruje, na hasło: pada deszcz dziecko podnosi gazetę i trzyma ją nad głową, jak parasol (zabawę można modyfikować- chodzi dziecko, czworakuje kotek, skacze żabka, pełza wąż)
Głównym zadaniem na dziś jest wysłuchanie wiersza „Mały ekolog” Mateusza Mojsak i rozmowa na temat wiersza dla chętnych połączona z nauką na pamięć, spróbujcie wytłumaczyć pojęci „ekologia”.
Mały ekolog – słuchanie wiersza Mateusza Mojsak.
Lubię dbać o środowisko,
i wiem o nim prawie wszystko:
gaszę światło w toalecie, by nie brakło go na świecie.
Jeżdżę tylko na rowerze, bo to służy atmosferze,
nie marnuję także wody, by świat zdrowy był i młody.
„ Mały wiatr, duży wiatr” – zabawa ruchowo – naśladowcza. Dziecko porusza gazetą i robi mały lub duży wiatr.
To jest zabawa, w którą chciałam bawić się z Waszymi dziećmi….. no ale nie mogę…. zachęcam Państwa https://www.youtube.com/watch?v=aqWQBPGqhvs my w przedszkolu napewno do niej wrócimy 🙂
Teraz troszkę poruszymy naszą wyobraźnię… „Co rozwesela, a co zasmuca kroplę wody?” – kolorowanie. Karta pracy str. 13
https://podrecznikarnia.pl/images/3-latki/pliki/3-latek_cz3_wiosna_06_www.pdf
Dla chętnych
Wysłuchajcie wiersza Doroty Gellner „Co to jest przyroda”
To drzewa i kwiaty,
i liście i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
Przyroda jest wokół,
wszędzie ja spotkasz.
Ptak rozśpiewany,
gadające świerszcze.
Powiedzcie, proszę,
co jeszcze, co jeszcze?
Szanuj przyrodę,
kochaj przyrodę.
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody.
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło,
będzie zielono.
Pytania pomocnicze do treści wiersza:
- Gdzie można spotkać przyrodę?
- Co to jest przyroda? Wymień elementy przyrody, o których była mowa w wierszu.
- Czy o przyrodę trzeba dbać? Jeśli tak, to dlaczego?
- Pomyśl i wymień inne elementy przyrody, których nie było w wierszu.
Dziękuję za zdjęcia, filmiki, maile!
You must be logged in to post a comment.